Een beursdeelname kan uw bedrijf helpen, maar dan is het wel belangrijk dat er een goed plan achter zit. Anders levert het nooit een goed rendement op! En dat is zonde van de investering zowel financieel als tijd technisch.
De eerste vraag die beantwoord moet worden is:
Het doel van de beurs helder hebben is de basis. Wil jij je huidige klanten persoonlijk ontmoeten? Wil je juist graag nieuwe klanten vinden? Of wil je een nieuw product introduceren? Misschien wil je wel een nieuwe markt vinden in het buitenland! Dit zijn zo maar enkele voorbeelden van het doel wat je hebt om op de beurs te gaan staan.
Daarbij is het dan natuurlijk belangrijk om te kijken welke beurs hierbij aan sluit. Welke beurs trekt welke bezoekers? En zijn deze de gewenste doelgroep? Of wil je juist voor die nieuwe markt een andere soort beurs of doelgroep ontmoeten.
Beursbezoekers scannen je stand en bepalen in een seconde of ze een stand bezoeker worden. Het is dan ook belangrijk om goed te kijken wat je wil laten zien op de beurs en wat niet! We zien regelmatige stands die zoveel laten zien waardoor je eigenlijk niks ziet. De term door de bomen het bos niet meer zien, is hier zeker van toepassing.
Dus bepaal welke product of dienst wil je laten zien, waarmee kun jij je onderscheiden! en naar het doel van de beursdeelname toe werken.
Deze input vormt de basis voor een stand ontwerp en daarbij komt een reclamebureau of standbouw bedrijf zoals wij om de hoek kijken! Het voordeel van direct naar een standbouw bedrijf gaan is dat de lijnen korter zijn! Dit schakelt sneller, zorgt voor minder ruis en daardoor minder kosten.
Wij als standbouwer verzorgen namelijk het complete traject, van het eerste 3D ontwerp met daarin alle doelen, wensen, ideeën verwerkt. Waarbij we natuurlijk continue voor ogen hebben: hoe kunnen we van die beursbezoeker een standbezoeker maken.
Als full-service standbouwer regelen wij alles zelf, deze korte lijnen werken positief en zorgen altijd voor een positief eindresultaat op de afgesproken tijd.
Voor het maken van dit juiste ontwerp is een goede briefing dus enorm belangrijk. Deze briefing heeft de volgende informatie nodig, die wij graag persoonlijk bespreken en doorlopen zodat we zeker weten dat we alle input hebben.
Zodra we samen met de klant duidelijk hebben wat de wensen zijn voor de stand, gaan we aan de slag met het creëren van een overtuigend ontwerp. Dit is een creatief proces waarbij we nadenken over de huisstijl, doelstellingen, routing, facilitaire ideeën en budget.
Nadat wij (Coen en Linda) het ontwerp grondig hebben gecontroleerd en besproken, sturen we het voorstel naar de klant. Soms is het eerste ontwerp meteen helemaal overtuigend en raak. Andere keren moeten we nog wat details fine-tunen. Maar uiteindelijk komen we samen tot het definitieve ontwerp waarmee we aan de slag gaan in de werkplaats en verder op kantoor. Want dit is natuurlijk pas de eerste stap…
Door dat je de stand uitbesteed aan een full service standbouwbedrijf heb jij zelf je handen vrij om je beursdeelname te promoten! Zowel voor als tijdens de beurs.
Tijdens de beurs kun je natuurlijk ook duidelijk maken dat je aanwezig bent, door een gezellige borrel te organiseren, doe mee te doen aan een lezing, organiseer een beursactie, goede catering of een leuke activiteit.
Daarnaast is het ontzettend belangrijk om goed getraind stand personeel te hebben. Je stand kan wel geweldig zijn, maar als al het personeel ongeïnteresseerd met zijn telefoon in zijn hand staat, komt er nog niemand de stand op!
Dus stel een goed team samen en bespreek samen wat het doel is en hoe je dit kan bereiken. Eventueel kan je denken aan het inhuren van een hostess of Barista maker, deze zijn hier fulltime mee bezig en zorgen vaak direct voor een prettige sfeer.
Als de beursdeelname achter de rug is, begint het werk pas. Nee dat is niet waar! Maar het is zeker niet meteen klaar. Want je moet natuurlijk alle leads die je ontvangen hebt op de beurs benaderen en daar moet je niet te lang mee wachten. Nu is het nog vers! Dus daar moet je van profiteren. Dit kan zijn door een telefoongesprek, uitnodiging op linked-in, mailtje, nieuwsbrief etc. Vaak is natuurlijk een combinatie van deze het beste. Ze moeten je blijven zien.
Daarnaast is een evaluatie belangrijk van de beurs, van de stand, van de standbouwer en je eigen team. Zet alle positieve en negatieve punten op een rijtje en bespreek dit met de mensen die hierover gaan. Zodat je hier van kan leren voor een volgende editie.
Conclusie: Het is belangrijk om van de beursbezoeker een stand bezoeker te maken, en daarbij helpen wij als standbouwbedrijf graag. Dus neem geheel vrijblijvend contact met ons op.
Meer weten over ons? Kijk hier
Mogen wij u ook van dienst zijn bij het ontwerpen en realiseren van uw stand?
Neem dan gerust contact met ons op! Voor inspiratie bekijk ons portfolio eens. Tel: 0135114790 of info@anggrek.nl