Loading

Een sterk concept als fundament

In Standbouw - 19 januari 2025

Je kent het vast wel: “Fred van de marketingafdeling”. Nonchalant achterover geleund in een luxe antracietkleurige stoel. Zijn telefoon is vastgelijmd aan zijn hand, en met een indrukwekkende concentratie scrolt hij door Instagram alsof de beurs niet een paar meter verderop bezig is.

Iedereen snapt dat “Fred van de marketingafdeling” vandaag niets gaat verkopen ondanks dat het bedrijf een indrukwekkende stand heeft laten bouwen. Dus een prachtige stand kan nog zo indrukwekkend zijn, ongeïnteresseerd personeel kan al die inspanningen in één klap tenietdoen!

𝗘𝗲𝗻 𝘀𝘁𝗲𝗿𝗸 𝗰𝗼𝗻𝗰𝗲𝗽𝘁 𝗮𝗹𝘀 𝗳𝘂𝗻𝗱𝗮𝗺𝗲𝗻𝘁

Een succesvolle beursdeelname is vaak het resultaat van een combinatie van factoren:

  1. Een mooie stand
    Maar iedere succesvolle stand begint met een doordacht ontwerp waarin een sterk concept centraal staat. Het is belangrijk om een krachtig concept te bedenken, want dit vorm de basis van een succesvolle beursdeelname. Een concept waarin alle doelen meegenomen zijn.
  2. Gemotiveerd personeel
    Het team op de beursvloer speelt een cruciale rol. Enthousiaste en goed geïnformeerde medewerkers maken het verschil. Zij moeten de bezoekers op een open, energieke en klantgerichte manier benaderen en in staat zijn om vragen overtuigend te beantwoorden.
  3. Een kloppend verhaal
    Je merk of product moet een duidelijk en consistent verhaal vertellen. Dit verhaal moet aansluiten bij de doelgroep en de boodschap van je bedrijf krachtig overbrengen. Of het nu gaat om duurzaamheid, innovatie of kwaliteit, het moet herkenbaar en geloofwaardig zijn.
  4. Een goed product of dienst
    Uiteindelijk is de basis van elke succesvolle beursdeelname een sterk product of dienst. Het moet een oplossing bieden voor een probleem van je doelgroep, relevant en aantrekkelijk zijn. En dit moet op een goede manier gepresenteerd en/of verteld worden.
  5. Synergie tussen deze elementen
    Het echte succes komt wanneer al deze aspecten naadloos op elkaar aansluiten. Een mooie stand zonder goed personeel, of een sterk verhaal zonder passend product, zal niet hetzelfde effect hebben. Zorg voor een strategie waarin alles samenkomt

Voor Osaio begonnen we met stap 1: een goed concept voor een succesvolle beursdeelname. Waarbij we 2 concepten hebben bedacht en uitgewerkt doormiddel van 3D visuals en een materiaal collage. Op die manier een goed beeld te geven.

𝗖𝗼𝗻𝗰𝗲𝗽𝘁 𝟭: 𝗧𝗵𝘂𝗶𝘀 𝗯𝗶𝗷 𝗢𝘀𝗮𝗶𝗼

Een sterk concept zoals dit creëert een warme, huiselijke sfeer waarin bezoekers zich direct welkom voelen. Een comfortabele setting nodigt uit tot ontspannen gesprekken en onderstreept de gastvrijheid van Osaio.

  1. Beigekleurige luxe vloertegels: Vormt een warme en uitnodigende basis.
  2. Populieren houten lamellen: Brengen een natuurlijk en sfeervol accent.
  3. Stijlvolle glazen hanglampen: Zorgen voor warme, sfeervolle verlichting.
  4. Luxe behang: Versterkt de huisstijlkleuren en voegt een elegant accent toe.

𝗖𝗼𝗻𝗰𝗲𝗽𝘁 𝟮: 𝗢𝘀𝗮𝗶𝗼 𝗱𝗲 𝗕𝗮𝗻𝗸

In dit andere sterke concept staan de huisstijlkleuren geel en groen centraal, gecombineerd met een stijlvol grijs kleurenpalet. Het resultaat is een moderne en professionele uitstraling met een warme, toegankelijke sfeer.

  1. Antracietkleurige luxe vloertegels: Voor een solide en professionele basis.
  2. Populieren houten lamellen: Creëren een warm contrast met de koele grijstinten.
  3. Lichtgrijze lichtkoven: Bieden zachte verlichting voor een open sfeer.
  4. Velvet grijze stoelen: Stralen comfort en luxe uit, perfect voor fijne gesprekken.

 

🔎 Ook op zoek naar een uniek en passend stand concept voor uw beursdeelname?

Neem vrijblijvend contact met ons op via info@anggrek.nl of bel ons op 013-5114790. Wij denken graag met u mee!

Of lees hier verder bij andere inspirerende en informerende blogs.

 

Lees verder

Deel dit artikel:

Mogen wij u ook van dienst zijn bij het ontwerpen en realiseren van uw stand?
Neem dan gerust contact met ons op! Voor inspiratie bekijk ons portfolio eens. Tel: 0135114790 of info@anggrek.nl