Vraag: Het eerste jaar wilde we een hele rustige beursstand zonder veel poespas, het tweede standontwerp wilde toch graag van iets meer kleur en activiteiten voorzien om meer traffic te generen, dit jaar willen we all-in om bezoekers te trekken naar onze eilandstand en nu zijn we overgenomen door Instabox en willen we er echt uitspringen. Dit is het traject van de afgelopen jaren op de webwinkel vakdagen.
Probleem: De eerste stand was erg minimalistisch, het tweede standontwerp had meer beleving, de derde keer moet het de aandacht trekken en vasthouden. Ook dit jaar moet het de aandacht trekken en vasthouden. Daarnaast waren we tevreden over het ontwerp van vorige keer maar zou het nu iets aangepast moet worden door de lockers die we willen plaatsen en de nieuwe huisstijl.
Oplossing: Door gebruik te maken van de beschikbare oppervlakte in de hoogte springt de stand van afstand al in het oog. Om deze reden is er een bovenbak en een kader van lichtbalken met decoratie boven de stand gehangen. Doordat deze op verschillende niveaus in de lucht hangen krijgt de stand meer body. Om de merkbeleving te verhogen is het logo op diverse wijze terug te vinden in het standontwerp, zowel opvallend als subtiel. Om de stand uitnodigend te maken, komt er een zitgelegenheid in zodat bezoekers zich welkom voelen om te blijven. Daarnaast is door een slimme indeling ook voldoende ruimte om de nieuwe lockers te presenteren. Deze zijn zo helemaal geintegreerd in het ontwerp. Door de knallende kleuren van de huisstijl ontstaat er een echte eyecatcher van een stand.
Realisatie: Tijdens de opbouw hadden we steeds contact met de opdrachtgever om er voor te zorgen dat deze op de hoogte was van wanneer we gingen starten, wat de status van de stand was op de eerste opbouwdag en wanneer we verwachtte de stand te kunnen opleveren. Niks is zo belangrijk als persoonlijk contact zijn wij van mening.